A destitute man wanders the streets of Cap Haïtien, dreaming about his imaginary kingdom. He thinks he’s King Christophe, the New World’s first ruler, a former slave who went on to liberate Haiti in 1804.
Chased out of the city, King Chacha – as he is known – takes refuge in the grandiose ruins of the Sans Souci castle. He is accompanied by Thimothée, a young street urchin who he has taken under his wing.