In the labyrinth of Buenos Aires, a French engineer lives through a crazy, eventful day. Taking advantage of his ship's stopover, he goes ashore to give a package to a person he's never met and finds himself caught up in a strange story of forgers, a phoenix, and wild bandits. His day of adventure will leave him transformed.