The movie tells the story of an incredible mystery, which takes place behind the outward serenity of a small village in the Alps. A storm is about to rage in the background and Pietro, a young specialized technician, arrives in the valley to repair a failure at the high altitude power plant, where he suddenly faces a very strange disappearance. Pietro then clashes with two brothers that live and work in the area, Lorenzo and Secondo. As soon as he understands the origin of the secrets hidden in the heart of the valley, tensions explode and distorting mirrors make no one immune from suspicion, not even Lana, the bears expert zoologist.