How many injustices still has to suffer the poor Gianni? From the office colleagues, the pestilential neighbor, to the impossible demands of the ex-wife, the daily harassments are endless. His friend Marco on the other hand is a good man, gentle, helpless. He is in love with his young colleague Cinzia, who enslaves him and deceives him. We should get angry and learn how to gain respect, but how? Alone it is difficult but perhaps joining forces ...