Lou, a creative and dreamy 12-year-old girl, lives alone with her mother in an "orange building with tons of little balconies that give access to the roof." Mina has been her best friend since kindergarten, and Lou has been in love with Tristan, one of her neighbors, since elementary school. Her mother has relinquished her own personal happiness of late so as to devote herself to her daughter, but their little bubble bursts when Mom meets a man and Lou at last dares speak to Tristan.