The 1980s. Stéphanie grows up in La Courneuve, on the outskirts of Paris, in a home where her mother is rarely there and her step-father is brutal. She quickly decides to escape her morose everyday life. Thanks to her grandmother's love, reading, her passion for dance, and for French pop-star Jean-Jacques Goldman, Stéphanie copes in this colorful neighborhood where friendship is primordial. One day, she knows that she'll leave this place to lead the life she's always dreamed of.