Vera Brittain’s beloved WWI memoir Testament of Youth is exquisitely realised in this moving and timely adaptation. Intelligent and free-spirited Vera overcomes the narrow-mindedness of her conservative parents, winning a scholarship to Oxford. Entranced by her brother’s dashing friend Roland, who shares her literary aspirations, she plunges into an intoxicating romance. Blooming, in love and on the cusp of fulfilling her ambitions, Vera’s dreams are brutally shattered by the onset of war. When Roland and her brother ship out to the front, she abandons the cloistered environs of university life and volunteers as a nurse. Immediately confronted with the pitiless reality of the war’s victims, her life is irrevocably changed as she loses, one-by-one, the young men she held so dear.