Eighty years young: in the history of a famous Roman high school, the Liceo ginnasio Giulio Cesare, there’s the history of a great country. From the founding of the institution during the Fascist era to the present, by way of the Sixties and the “Years of Lead”, it’s all told by the students and former students themselves, in a blend of history, current events, news and entertainment. The documentary outs the most famous alumni’s report cards and final grade point averages and takes on the faces of 2014, with the invaluable aid of news reels, TV reports and the newspapers.