A group of metalworkers comes out of retirement to teach the trade to 13 prisoners in the prison workshop. Exchanging knowledge reverses the freedom-imprisonment relationship. Using the right screw becomes a metaphor for rebuilding a life. The prisoners’ workshop is a space of freedom. The worker is a metalworker back in jail, but for the prisoner this role is a new lease on life. The film does not dwell on the past of its characters. The tone is light, like a comedy. For “work on the outside”, Monday is the worst day of all; for “work on the inside”, it’s the best. Saturday and Sunday are tedious for the prisoner-worker who wants no time off and can’t wait to get back to work.