A journey through the memories of teenager Paul Varderman as he reflects on the events leading to the fatal moment his life is cut short. Paul moves to a new school and becomes involved with 'The Freaks', a group on the periphery of school life, those who don't fit in: scene kids, emo kids, indie kids. Outsiders. At the same time he attracts the attention of the schools twisted and manipulative bully, Roth. When Paul delivers a message from Roth to the leader of a gang at a rival school, it sparks a dangerous feud. Faced with growing pressures from both groups, Paul must decide where his friendship lies, a decision that may cost him his life.