Everything seems normal in the village of Ronenval. Too normal for Théo who dreams of only one thing: to escape his destiny of being an ugly outcast. One day, he discovers a book about magic in the local library. The book contains the secrets for making a ring that renders the wearer invisible. With the help of his best friends Bonnav and Laura, Théo decides to make the ring. Surprise: Théo disappears completely! The victim of three cruel witches, he stays stuck in an invisible world... He then sets out on a frenzied race against time and against everyone, caught up in a crazy adventure full of obstacles and encounters. Arkandias, a strange individual always on their tail, is perhaps the only person able to help Théo and his friends.