Miguel travels to Pontevedra, his hometown, with the request of serching for some locations for a movie. His trip takes him back to the place where he grew up, meeting up with some old friends, but also leads him to the possibility of a new relationship: Alicia, a young nurse who will get to calm him down. Miguel will try to finish his work even though he mostly prefers to film the natives he meets, the movements and faces of his friends, the trains coming or the sea. A journey around the uprooting (the cinema) and love.