We are on the north-eastern front, following the last bloody battles of 1917 on the Altopiano. In the film, the story unfolds in the space of one night. Events follow one another without any kind of pattern: at times the waiting goes on so long that fear has you counting the minutes as they pass until the moment comes when it’s your turn. And subsequently, the peace of the mountains becomes a place where men die. Everything in the story told in this film really happened. And since the past belongs to memory,everyone can recall it to fit in with their own feelings.