René is an artist. His studio is set up in a former nightclub that is now closed down. He lives and works there with his friend. All goes well, and yet not as well as all that. René believes he’s caught something. He doesn’t really feel sick, but he’s doesn’t feel absorbed by the world around him. Why do things that enter his mind no longer want to leave it? One of them is this photo of two strange clowns that he cut out of a magazine.
Nothing he does makes him feel better. Work offers no relief, neither do other forms of distraction. He starts to become fixated. Each day, René is more obsessed by imperceptible signs that reason tell him to reject. Then one fine day, everything shifts on its axis, for René comes face to face with his double.