In present-day London, twelve-year-old Quinn watches as his mother, a construction engineer, inadvertently wakes an enormous fire-breathing beast from its century-long slumber. Twenty years later, much of the world has been scarred by the beast and its offspring. As a fire chief, Quinn (Christian Bales) is responsable for warding off the beasts and keeping a community alive...