A comic road movie, a "remarkable trail along the paths of the mind", a playful and witty story of a young couple who set off in search of the eclipse. The film is also a poetic reflection on transportation between places and communication between people. But chiefly it presents an unusual portrait of two of the director's close friends, Prokop Holoubek and Magdalena Hrubá, and a portrayal of their environment, the town where they live and the surrounding countryside.