Marek and Monika leave Prague for the country. Their goal is to find a better environment for their two adopted sons, both Romany by birth, and better air for their own boy, an asthma sufferer. But their dream of an open and natural environment soon vanishes when an elderly neighbour accuses young Frantisek of breaking the windshield of his car. The villagers are not very obliging to the newcomers and living among such intentional ill will, leads the family to react unthinkingly.