After the tragic death of his parents, thirteen year old Libor has to live with his wealthy aunt and uncle. They're a career-minded couple who try to use their affluent lifestyle as compensation for a lack of love and time. But their very wealth attracts a pair of amateur kidnappers. In a flash Libor is violently pulled from the luxury of nouveau riche Prague - with its fancy houses, snobbish dinner parties, chauffeurs, and private schools - to the terror of fighting for his life.