István Bibó, philosopher, and minister during the 1956 Hungarian revolution, was sentenced to life imprisonment, but later released under an amnesty. He never gave up his faith in freedom. The sensitive rendering of Bibó's social and historical analysis, the meditative texts pace this unique film vision from one chapter to the next.