Zoltán Frimont is a young French physician working for the organisation Physicians Without Borders. He is on a mission in Romania with his wife, when he collapses unexpectedly, and finds himself at a psychiatric institution in Transylvania. Life in hospital becomes familiar to him, he discovers the peculiar world of the mentally ill, he feels he is surrounded by a better, more genuine world in the hospital than in the "normal" world he used to live in. He decides that he will never leave the hospital.