In a small hungarian town, during the waning days of Communist leadership in 1984, two men, an exceedingly arrogant local party secretary known for parading his Mercedes around the town, and an adamant anti-Communist becoming increasingly more bold in his resistance towards the regime, are sworn enemies. Despite their political differences, both men are fathers of 10-year-old boys.