Some sixty years ago, a man went missing for four years. He returned back a changed man carrying along a painful secret. He later built his family's life around this unspoken secret. Talking about the past was forbidden in the family. It was his granddaughter, also the director of this film, who first started asking questions, wanting to find out what lay hidden beneath her grandfather's scar-covered body ever since childhood. However, he died without revealing the entire story to anyone. Naked Island is an investigation built upon the ruins of the past, a mosaic made of clues - family photos and intimate testimonies of a tight-knit group of people who were brought together by the same place, a political prison in ex-Yugoslavia that was also known as an island of broken souls, and consequences that this place left on three generations.