In the "rear window" that unfolds in a small, Parisian building, a diverse group of people crosses paths, likes and observes each other, without always seeing each other. Valentin lives here. He's a melancholy but charming young man caught between his insatiable mistress, the three young women on the fifth floor who flirt with him, a demonstrative concierge, and a beautiful Chinese woman, whose presence in the building opposite intrigues him. What does he thing about? What is he hiding? What is he looking for? Valentin invites all his neighbor's to his house-warming party, without ever thinking that by doing so he set off a spiral of violent reactions.