On the trail of the Phoenician hero Cadmus, whom the myth attributes the introduction of the alphabet in Greece, Nicola, in his thirties and uncertain about the future, and his ten-years-old brother Elia, embark on a journey to Italy in search of a new language, in order to give names to things and a meaning to words. In their travel, they record faces and places, painful realities and historical memories. The road becomes a path of training and a set of imaginary exploration. On the border between documentary and fiction, the film tells the hopes of the Country that will be.