We Are The Giant tells the gripping stories of ordinary individuals who are transformed by the critical moral and personal challenges they encounter when standing up for what they believe is right. Powerful, tragic and yet ultimately inspirational, their struggles for freedom echo across history, and offer hope against seemingly impossible odds.