There’s something rotten in the north of the soviet union. The Shamans of the two native peoples, the Khanti and the Forrest Nenets, have no intention of signing on to the new ideology. To reconcile two such very different cultures, six artists leave for Siberia to reach the forests around the Ob River. Led by “Polina the revolutionary”, theysoon find themselves between a rock and a hard place: the revolution brewing like a vat of cider vs a world of dogs with wings, mischevious angels and heart shaped potatoes, all imune to the dictates of the new regime. Not to mention the old-timers with lingering Tsarist sympathies, all decidedly unmved by the artists’ revolutionary ardour.