João is a writer who one day wakes up suffering from a bout of selective amnesia: he can't remember that he's gay. So he decides to reject his partner of five years and he plunges into a new, unexpectedly hetero life. But, as the saying goes, it never rains but it pours: João also has a creative block, and is incapable of finishing his latest novel. Isabel, his rival in the literary world, is suffering from a similar case of writer's block. After a night spent together, Isabel steals João's novel and tries to publish it as her own.