“Bridgend” follows Sara and her dad, Dave as they arrive to a small village in Bridgend County. The village is haunted by suicides amongst its young inhabitants, and Sara falls dangerously in love with one of the teenagers, Jamie while Dave as the town's new policeman tries to stop the mysterious chain of suicides. The film is an uncompromising story focused on the relationship between vulnerable teenagers and their parents who are left in the dark as the inexplicable suicides gradually take on the character of a punishing ritual.