The Electro-Nuclear City (ENC) was once part of an ambitious Soviet/Cuban venture to build the first nuclear power station, in Juragua in the Caribbean. But the fall of the Soviet Union brought everything to a complete standstill. Decades later, the ‘project of the century’ has still not been completed, and the enormous dome towers like a totem pole above the dismal blocks of workers’ flats.