Hernán a middle-aged geologist working for a public investigation center, arrives with a group of strangers to an isolated house on the Delta area of Tigre. Amongst housewives, professionals and an elderly tennis instructor, Hernán constitutes part of a middle-class community that has left their comfortable lives of suburban Buenos Aires. Together, they train, following strict guidelines for what seems to be the preparation for the end of the world.