Sarmaşık aims to sail to her loading port in Egypt to carry goods to Angola. When the ship arrives in Egypt, it becomes clear that the ship owner has not paid the port fee and that the ship has been foreclosed. Port authority officials pull the ship to the anchorage zone. A team of 6 people will need to stay on board in case the ship has to be moved while there: a machinist, an officer, two sailors, a cook, and a master sailor. As their passports are seized, the crew starts to wait on Egyptian shores for an indefinite period of time. Small conflicts grow into big fights as the food and beverage supplies run out and the ship turns into a battlefield where men hunt men.