A family tragedy forces her back to Ireland, and Eilis marries Tony in secret before she goes. Once home, everyone is struck by Eilis’s ‘new world’ sophistication. She finds comfort in old friends, and one new one – the eligible Jim, who encouraged by Eilis’s mother, starts to woo her.