A feature-length version of a British stop-motion animated television series that was a spin-off of the Wallace & Gromit franchise. The series stars Shaun, a sheep previously featured in the film A Close Shave, and his madcap adventures around a small farm as the leader of his flock. In the movie, Shaun's mischief inadvertently leads to the Farmer’s being taken from the farm. Shaun, Bitzer, and the flock must go to the big city to rescue him, setting the stage for an epic adventure.