This essay film tells of the ocean as a place of yearning, of the world of giant container ships and their crews, and the women that wait for them in ports and drinking holes. The protagonists’ thoughts are rendered as inner monologues in voiceover, all set to striking documentary images. Sandy represents all the women willing to give themselves to strange men, the perfect complement for the desire of all those roaming restlessly from port to port.