Hedi Schneider is Stuck tells us a story about how life can slip out of control. Uli, Hedi and Finn are a happy, loving family. They get by with various odd jobs, and Hedi particularly uses humour to deal with every unpleasant setback. Even when she gets stuck in the elevator, she seems to manage just fine. But the moment she begins to suffer from panic attacks, the everyday life of the family suddenly gets out of control and everything that seemed to be certain is not anymore. Nothing will stay the same, and even when Hedi manages to overcome the crisis, both Hedi and Uli are aware that they have become other persons than before. Well-meant advice, hysterical parents, bored therapists and unfulfilled wishes – all these together create a tragicomedy about fear and the influence of love.