Rabo de Peixe is a village in the Azores that is home to the largest collection of artisanal fisheries on the whole archipelago. Joaquim Pinto and Nuno Leonel first came here at the end of 1998 to see in the New Year. After befriending a young fisherman named Pedro, they decided to make a film with him over the following year, a TV documentary later tampered with by the broadcaster and shown only once.