Christ Lives in Siberia is a fascinating cross-section of life within a new religious community. The film depicts everyday life in the cult in the middle of Siberian wilderness. The crowds travel wooded paths to hear the sermons of their Messiah, singing His praises. The children go to the local school, learning the wise words of Vissarion. Ordinary people describe how they found their way into the community led by Vissarion. Finally, the reincarnation of Christ himself emerges in front of the camera.