A big shot prosecutor Teodor Szacki divorces his wife and leaves Warsaw to start a new life in picturesque town in south-east Poland - Sandomierz. After a short while he is called in to investigate a strange and mysterious murder case. Alienated in provincial reality he struggles to find a killer, when he stumbles upon more victims. While the investigation continues he realizes that all murders are connected to alleged historical Jewish ritual killings.