Armi Ratia is the woman behind the legendary design company Marimekko and a worldwide celebrity. A theatre company has taken on the task of trying to portray the life and work of this complex person. The sets mainly consist of the well-known patterns that we all have grown to love. Armi is a brave, risk-taking businesswoman and her passion for her company repeatedly takes its toll on her employees, finances and family. The company grows while Armi's personal life is shaken by suicide attempts and turbulence.