The films I make have to get made, because when these people are dead they’re dead and all we’ll have left are Gestapo records, the records of the perpetrators. We can’t accept that.’This quote graces the beginning of Katrin Seybold’s last film which was finished by her long- standing friend and colleague Ula Stöckl following Seybold’s death on 27 June, 2012. This aspiration characterised Seybold’s entire cinematic oeuvre.