In 1973 Greenland had been a part of the Kingdom of Denmark for over 200 years. The only formal education available to the country’s inhabitants was 4,000 kilometres away in Denmark. Here, far away from home, a young generation of Greenlanders found their voice. Malik Høegh and Per Berthelsen met as students in Copenhagen and founded Sumé, the first rock band to sing in Greenlandic. Their political songs decried the social injustices in Greenland and were soon to be found on every turntable in the former colony.