At the end of the 1960s the post-war generation began to revolt against their parents. This was a generation disillusioned by anti-communist capitalism and a state apparatus in which they believed they saw fascist tendencies. This generation included journalist Ulrike Meinhof, lawyer Horst Mahler, filmmaker Holger Meins as well as students Gudrun Ensslin and Andreas Baader.