Rainer Werner Fassbinder was probably Germany’s most significant post-war director. His swift and dramatic demise at the early age of 37 in 1982 left behind a vacuum in European filmmaking that has yet to be filled, as well as a body of unique, multi-layered and multifarious work of astonishing consistency and rigour. From 1969 onwards, Danish director and film historian Christian Braad Thomsen maintained a close yet respectfully distanced friendship with Fassbinder.