2001. The journalist Denis Robert sparked a storm in the world of finance in France by denouncing the murky operations of Clearstream, a banking firm. His quest for truth to try to reveal the "Affaire des affaires" connects with the investigation carried out by Judge Renaud Van Ruymbeke, deeply committed to fighting against corruption. Their paths will lead them to the heart of a political/financial intrigue named the "Clearstream Affair," which would rock the foundations of the Fifth Republic.