A Tragicomedy about the world of child heroes - particularly the son of a local Communist officer and his friend, a little hostage of the regime, thanks to his parents who emigrated to the West, a few years before the legendary period of the "Prague Spring" and the occupation of Czechoslovakia. A family film including not only camaraderie, the first big discoveries of love, enemy gang fights and naïve ideas, confronted with reality of the "adult" world. First contacts with bizarre and absurd reality of relationships and attitudes of adults, politics, emigration, as well as betrayal and death and how all those things form and transform the lives of small boys, who are forced to grow up too quickly.