Romain, 23, has his whole life ahead of him. A student working nights in a hotel, he is plotting a career as a novelist and, of course, looking for love. His grandmother Madeleine has her best years behind her but she's defiantly full of life. When her sons put her in a retirement home after her husband passes away, Madeleine can't help feeling out of place.