The kids find an old photo of a man with a beard and gold digging equipment who turns out to be their great-grandfather. This bearded man had immigrated to Canada many years ago to become a gold prospector. The thought of this excites the children and they manage to get in touch with their aunt Anna, who invites them to Canada for a visit. It turns out that there is a story of an old gold mine, and a treasure map. The kids catch gold fever and go on a quest in search for the lost gold, which may still be hidden in a mine that’s been untouched for over fifty years. On their way to find the mine, the Canadian wilderness, the nature and the animals surprise the kids, not too mention the two suspicious gold prospectors, who also want their hands on the treasure.