18 years on, while covering a local workers compensation story, reporter Poul Brink, suddenly runs into suspicious circumstance linking back to the concealed 68' nuclear accident. Apparently the full and true story about the crash lays well-protected deep under the Thule Bay's ice cap and deep down the classified archives in the US. The ambitious reporter launces an uncompromising investigation. The deeper he goes the further he finds himself in the heart of an international cover-up so immense in size that it holds 2 nations across the Atlantic culpable. Soon those in charge are finding it hard to keep the truth about the tragic accident.