By chance Paul Kromberger discovers on the internet a photograph of the US opera diva Caterina Fabiani who is the spitting image of Evelyn, his dead wife. His unease and growing sense of alarm are transferred to his daughter, Sophie. Filled with curiosity, she leaves Germany and journeys across the Atlantic to make contact with this stranger. At their first meeting Caterina is dismissive and unprepared to impart any information about herself or her family. But, little by little, secrets which have been hidden for decades deep in the hearts of the older generation come to light.