“Someone is blackening our name! Shit sticks if there’s enough of it!” Catholic minister of a state penitentiary Jakob Voelz would be more than happy to believe this statement as his hieratical colleague and best friend Dominik Bertram is arrested under suspicion of sexual abuse. Yet, what Jakob is beginning to suspect but doesn't want to know, becomes a crucial test for his faith and his self-conception as a priest: There is a truth we welcome and there is a truth we fear, about which we tend to fall silent. As Jakob begins to turn against that silence within the church, he is taught a lesson – the church is a mother, and one does not beat a mother. But finally Jakob must raise his hand...